Slider

Leonardo Da Vinci - wymiana młodzieży

Wymiana młodzieży w ramach Programu Leonardo Da Vinci ,,Uczenie się przez całe życie’’

   W październiku br. w dniach: 01. października 2012r. do dnia 20. października 2012r. odbyła się kolejna wymiana młodzieży niemieckiej w ramach Programu Leonardo Da Vinci-Mobilność ,,Uczenie się przez całe życie’’, która stanowi owoc siedmioletniej współpracy Zespołu Szkół Nr 1 w Lubinie z Izbą Rzemieślniczą w Cottbus.

12 młodych rzemieślników, uczących się w różnorodnych zawodach takich jak: elektronik, specjalista ds. budownictwa studni głębinowych, mechanik przemysłowy, mechanik obróbki przemysłowej podczas trzytygodniowego pobytu w Lubinie, na Dolnym Śląsku miało okazję zwiedzić Lubin i okolice, poznać historię i kulturę polską, a także nauczyć się podstaw języka polskiego dzięki  zajęciom językowym. Ponadto uczestniczyli w pokazowej lekcji integracyjnej języka niemieckiego, której tematem był: ,,Twój wymarzony zawód”.

 Podczas spotkań z Dyrekcją szkoły uczestnicy wymiany mieli okazję poznać strukturę i pracę szkoły, a także system kształcenia zawodowego w Polsce. Odbyli szereg wycieczek edukacyjnych poznając historię naszego regionu jak
i system pracy górników Zagłębia Miedziowego. Zwiedzili Muzeum Miłośników Ziemi Lubińskiej, zakład DFM
Zanam-Legmet Sp. z o.o., należący do największych w Polsce producentów maszyn i urządzeń sektora górniczego, Oddział ZWR Lubin, gdzie zapoznali się ze szczegółami  procesu wzbogacania rudy, zwiedzili Stację Ratownictwa Górniczo-Hutniczego w Sobinie.  

 Ponadto, młodzież po przeszkoleniu BHP i przeciwpożarowym odbyła praktykę w kopalni miedzi KGHM ZG Lubin. Była to bardzo dobra okazja, aby poznać techniki pracy górnika pod ziemią, które stosuje się w polskiej kopalni oraz wymienić doświadczenia z polskimi górnikami, gdyż młodzież niemiecka pochodzi z okręgu kopalni odkrywkowej węgla brunatnego Łużyc.

Projekt został zakończony oceną praktyki i wymianą doświadczeń, gdzie niemiecki doradca ds. mobilności Pan Rene Grund  wraz z Dyrektorem Szkoły, Panem Pawłem Klimaszewskim, rozdali kształcącym się praktykantom certyfikaty ukończenia praktyk w postaci pamiątkowych dyplomów oraz zaświadczenia - Europass-Mobilność.

W trakcie rozmów z organizatorami pobytu, młodzież zachwalała polską gościnność, polską kuchnię oraz wspaniale zorganizowany pobyt oraz koordynację projektu. Wyjazd ten z pewnością wzbogacił doświadczenie zawodowe młodych rzemieślników, a także poszerzył ich wiedzę o polskim górnictwie, tradycji, kulturze i historii.

W przyszłym roku w kwietniu nasza dwunastka najlepszych uczniów Zespołu Szkół Nr 1 w Lubinie odwiedzi swojego partnera z Niemiec, gdzie spędzi trzy tygodnie na praktyce zawodowej w koncernie energetycznym firmy  Vatenfall. Uczniowie będą uczestniczyć w intensywnym kursie języka niemieckiego oraz zapoznają się z kulturą, geografią oraz historią naszego zachodniego sąsiada. Rekrutacja na wyjazd rozpoczyna się już końcem października. Po wypełnieniu wniosku rekrutacyjnego na praktykę zagraniczną wyłonimy najlepszą dwunastkę z 10 klas trzecich Technikum Górniczego. 

Opracowała: Danuta Cieślak

EU - Paszport do nauki

Szkoły partnerskie:

Portugalia – Tremes – Escola Técnica e Profissional do Ribatejo

Polska - Lubin - Zespół Szkół Nr 1

Koordynator szkolny:

Teresa Strzelecka – nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie

Nauczyciele:

Beata Stasiak – wicedyrektor, nauczyciel języka polskiego i wiedzy o kulturze

Marzena Postrzech – nauczyciel informatyki i matematyki

Sławomir Winiarski – nauczyciel języka angielskiego

Michał Cierniak – nauczyciel języka angielskiego

Opis projektu:

Tematyka projektu obejmuje używanie nowożytnego języka obcego oraz kontaktowanie się z różnymi kulturami europejskimi. Poprawa zdolności mówienia oraz pisania w języku portugalskim, polskim i angielskim zarówno uczniów jak i nauczycieli. Promowanie międzykulturowej nauki oraz bardziej otwarta postawa. Rozwój i konsolidacja wartości oraz odpowiedzialnej postawy utrzymywania wspólnego europejskiego dziedzictwa. Materiały opracowywane przez uczniów i nauczycieli opracowywane są w języku angielskim, polskim i portugalskim.

Projekt ma swoją stronę internetową:

www.eu-passport.net – główna strona projektu portugalsko-polska

www.comenius1.host56.com – strona polska, połączona linkiem ze stroną główną

www.facebook.com/pages/EU-Passport-for-Learning/189636604406009

link do strony portugalsko-polskiej, na której znajdują się zdjęcia ze wszystkich trzech spotkań

Terminarz spotkań:

1. 15-19.11.2010r., Portugalia, Tremes

2. 14-23.03.2011r., Portugalia, Tremes

3. 23-27.05.2011r., Polska, Lubin

4. 4-13.10.2011r., Polska, Lubin

 

Postęp prac

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 1

     Spotkanie odbyło się w Tremes. W spotkaniu tym udział wzięli: wicedyrektor Beata Stasiak, koordynator projektu Teresa Strzelecka i Michał Cierniak – nauczyciel języka angielskiego. Formy pracy to: praca nad projektem, konferencja z udziałem rodziców, nauczycieli polskich i portugalskich oraz dyrekcji. W trakcie tych konferencji prezentowaliśmy naszą szkołę, region i kraj pokazując multimedialne efekty naszej pracy.

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 2

     Spotkanie odbyło się w Tremes w dniach od 14 do 23 marca 2011r. Uczestniczyło w tym spotkaniu 20 uczniów oraz 4 nauczycieli. Uczniowie: Hryńko Radosław, Talarczyk Konrad, Przybylski Karol, Piaskowski Oskar, Namyślak Krzysztof, Powaljo Dawid, Laudorowicz Krystian, Baran Aleksandra, Drogoś Michał, Drożyński Łukasz, Sraybrat Oskar, Szajner Aneta, Maćków Ewelina, Musiał Karolina, Leopolski Jakub, Gorczyczyńska Marlena, Lewosz Magdalena, Bielawska Angelika, Kuzemczak Anna, Chałupa Marcin. Nauczyciele:  Winiarski Sławomir, Stasiak Beata, Postrzech Marzena, Strzelecka Teresa. Młodzież przebywała w domach goszczących, uczestniczyła w zajęciach szkolnych i w wycieczkach dydaktycznych. Pozwoliło to lepiej rozwijać zdolności językowe poprzez rozmowę oraz dało możliwość zaprzyjaźnienia się młodzieży z obu krajów.

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 3

     Trzecie spotkanie odbyło się w Lubinie w dniach od 23 do 27 maja 2011r. Gościliśmy dyrektorkę szkoły Martinię Duro i naszą koordynatorkę Carlę Dias. W trakcie spotkań pracowaliśmy nad projektem oraz pokazaliśmy naszym gościom szkołę i nasz region.

Wirtualne międzynarodowe przedsiębiorstwo usługowe

Szkoły partnerskie

Portugalia – Aveiro – Escola Profissional de Aveiro
Portugalia – Cucujaens - Escola Básica 2,3 Dr. Ferreira da Silva
Estonia – Tallinn - TALLINNA POLÜTEHNIKUM
Włochy –Cosenza - LICEO STATALE "LUCREZIA DELLA VALLE"
Łotwa – Malpils - M?lpils profesion?l? vidusskola
Turcja –Bucak - BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU Ö?RETMEN L?SES?
Hiszpania – Walencja - INSTITUTO DE EDUCACIÓN SECUNDARIA "LA SÈNIA"

Koordynator szkolny

Mirosław Romańczyk – nauczyciel języka angielskiego

Nauczyciele

Bożena Pahuta – nauczyciel przedsiębiorczości, doradca zawodowy
Tomasz Zbylski – nauczyciel informatycznych przedmiotów zawodowych
Danuta Cieślak – nauczyciel języka niemieckiego

Opis projektu

Tematyka projektu obejmuje niektóre zagadnienia tzw. „małego biznesu”, wybiega poza program nauczania w szkole i ma na celu rozwijanie umiejętności przydatnych w przyszłej samodzielnej pracy zawodowej. Zainteresowani uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 pod kierunkiem nauczycieli uczących przedsiębiorczości, informatyki, języka niemieckiego i języka angielskiego samodzielnie realizują zadania z zakresu administracji, księgowości, marketingu, rozwoju i badań oraz kadr małego przedsiębiorstwa usługowego.

Jako przedstawiciele filii polskiej prowadzą usługi szkoleniowe pokrywające się z ich profilem kształcenia z zakresu informatyki, a mianowicie:

•projektują i przygotowują materiały promujące szkolenie, formularze zgłoszeniowe, faktury, potwierdzenia wpłat i certyfikaty udziału do wszystkich spotkań roboczych dla wszystkich uczestników projektu,

•przygotowują oraz praktycznie przeprowadzają i nadzorują warsztaty szkoleniowe dla uczniów szkół partnerskich w czasie spotkań roboczych w krajach szkół goszczących.

Wszystkie materiały szkoleniowe oraz prezentacje multimedialne z udziałem uczniów odbywają się w języku angielskim, który jest językiem roboczym projektu.

Strona projektu

http://inservice.epaveiro.edu.pt/

Terminarz spotkań

1. 07-12.10.2010r., Portugalia, Aveiro
2. 28.02-05.03.2011r., Hiszpania, Walencja
3. 09-12.06.2011r., Łotwa, Malpils
4. 13-15.06.2011r., Estonia, Tallinn
5. 16-21.10.2011r., Włochy, Cosenza
6. 03.2012r., Polska, Lubin
7. 06.2012r., Turcja, Bucak

Postęp prac

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 1

     Pierwsze spotkanie integracyjne odbyło się u koordynatora projektu w Aveiro, Portugalii, na którym dokonano wzajemnej prezentacji partnerów - uczniów i nauczycieli, a następnie uczniowie: Grzegorz Zgieb i Dariusz Kurzepa  zaprezentowali w formie multimedialnej swój kraje, region, miasto i szkołę. Zaproponowano zmiany idące dalej w stosunku do założeń we wniosku i w celu zwiększenia aktywności uczniów wspólnie podjęto decyzję o przygotowaniu na każde ze spotkań nowej tematyki działalności usługowej partnerów w postaci: warsztatów, wykładu, lekcji lub prezentacji multimedialnej nieprzekraczającej 60 minut. Uczniowie wzięli udział w licznych integrujących imprezach kulturalnych i rozrywkowych zorganizowanych przez szkołę gospodarzy.

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 2

     Spotkanie robocze miało miejsce w Paiporta/Walencja w Hiszpanii w dniach 28.02.-4.03.2011r. Uczniowie uczestnicy projektu przeprowadzili bardzo zróżnicowane w swojej treści i formie warsztaty szkoleniowe zgodnie ze swoim profilem kształcenia. Zespół polskich uczniów w składzie: Grzegorz Zgieb, Dariusz Kurzepa, Patryk Ilnicki i Mateusz Stefan przeprowadzili wśród uczestników warsztaty szkoleniowe o charakterze informatycznym pt. „Projektowanie strony internetowej HTML”. Wcześniej zostały rozesłane formularze zgłoszenia i faktury, a na miejscu rozdane zostały ulotki informacyjne. Uczniowie dokonali prezentacji multimedialnej swojego przedsiębiorstwa usługowego przedstawiając udokumentowane działanie poszczególnych sekcji przedsiębiorstwa. Po zakończeniu warsztatów szkoleniowych trwających około 45 minut uczniowie rozdali uczestnikom zafoliowane materiały zawierające instrukcje i komendy umożliwiające samodzielne zaprojektowanie stron.

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 3

     Spotkanie robocze odbyło się w Malpils na Łotwie w dniach 09.06-12.06.2011r. oraz w Tallinie w dniach 13.06 -15.06.2011r. Uczniowie polscy: Grzegorz Zgieb, Dariusz Kurzepa, Patryk Milewicz i Dawid Oborski przeprowadzili wśród uczestników warsztaty informatyczne pt.”Projektowanie w programie GIMP” poprzedzone rozesłaniem  wcześniej do partnerów ulotek reklamowych, formularza zgłoszenia i faktury. Na wstępie polscy uczniowie zaprezentowali w formie krótkiego wykładu idee, cele i zyski jakie przynosi skuteczna i różnorodna reklama w działalności małego przedsiębiorstwa (small business). Następnie przeprowadzone zostały zajęcia warsztatowe w sali komputerowej na 10 stanowiskach komputerowych z dostępem do Internetu i wykorzystaniem rzutnika umożliwiającego wstępne przeszkolenie wszystkich zainteresowanych uczniów. Przygotowane materiały szkoleniowe zawierające instrukcje i komendy zostały umieszczone na 10 płytach DVD oraz 10 przenośnych pamięciach typu pendrive, które zostały przekazane każdemu zespołowi partnera na własność.  Ponadto, każda ekipa otrzymała certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu.

Przewodnik działań rozwijających umiejętności zawodowe uczniów

Development of Tranversal Achieving Skills as an Effective Tool in the Transition to the Active Life
 

Przewodnik działań rozwijających umiejętności zawodowe uczniów

Szkoły partnerskie: Włochy – Darfo – Centro Formativo Provincionale “Giuseppe Zanardelli”
Włochy – Trescore Balneario – Istituto Superiore “Lorenzo Lotto”
Hiszpania – Paiporta – Istituto de Education Secundaria “La Senia”
Portugalia – Aveiro – Escola Professional de Aveiro
Polska – Lubin – Zespół Szkół Nr 1 Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1 w Lubinie
Koordynator szkolny: Dariusz Tomaszewski – wicedyrektor
Nauczyciele: Paweł Klimaszewski – dyrektor
Czesław Fuławka – nauczyciel przedmiotów zawodowych
Mirosław Romańczyk – nauczyciel j. angielskiego
Michał Cierniak – nauczyciel j. angielskiego
Opis projektu: Cele główne:- Przygotowanie i zorganizowanie zestawu zadań, które mają promować umiejętność bycia przedsiębiorczym, tj. kształtowanie wyobraźni, komunikacji, kreatywności, autonomii, zdolności rozwiązywania problemów, zdolności pracy w zespole, umiejętności pracy nad projektem, przestrzegania wyznaczonych terminów, umiejętności kierowniczych i handlowych, wprowadzania zadań rozwijających zdolności przestrzegania norm wyznaczonego czasu, podejmowania wspólnych decyzji, zażegnywania konfliktów
i sytuacji kryzysowych, zajmowanie się poszczególnymi zadaniami w zespole, itp.;- Wymiana i porównywanie dobrych praktyk zawodowych w Unii Europejskiej;- Założenie międzynarodowej sieci doświadczonych partnerów;- Zwiększanie udziału nauczycieli i uczniów w edukacji, pracy zawodowej i życiu towarzyskim;- Doskonalenie zdolności komunikowania się zarówno w języku narodowym jak
i w wyznaczonym języku projektu.Tematyka i problematyka spotkań:- Wyrównywanie różnic miedzy uczniami;- Lepsze przygotowanie uczniów do pracy na rynku europejskim;- Lepsze przygotowanie nauczycieli do pracy w UE;- Zdobycie nowych kwalifikacji dla uczniów i nauczycieli;- Uzupełnienie braków, poznanie nowych metod nauczania w uczeniu przedsiębiorczości;- Niwelowanie różnic miedzy szkołami i zakładami pracy.
Terminarz spotkań: 1. 12-18.11.2010, Portugalia, Aveiro
2. 11-15.04.2011, Włochy, Darfo, Trescore
3. 14-18.11.2011, Hiszpania, Paiporta/Valencia
4. Wiosna 2011, Polska, Lubin

 

Postęp prac

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 1

    Spotkanie odbyło się w 12-18.11.2010 r. w Portugalii, Aveiro. W spotkaniu brali udział przedstawiciele szkół z Portugalii, Hiszpanii, Włoch i Polski. Naszą szkołę reprezentowali: Paweł Klimaszewski – dyrektor, Dariusz Tomaszewski – wicedyrektor, Mirosław Romańczyk – nauczyciel j. angielskiego, Czesław Fuławka – nauczyciel przedmiotów zawodowych. Na pierwszym spotkaniu zaprezentowano szkoły, kraje i regiony wszystkich partnerów projektu. Wszyscy partnerzy nakreślili zadania do wykonania i omówienia na przyszłym zebraniu we Włoszech.

Sprawozdanie ze spotkania roboczego nr 2

    Spotkanie odbyło się w 11-15.04.2011 r. we Włoszech w dwóch miejscowościach – Darfo i Trescore. Podobnie jak na pierwszym zebraniu w spotkaniu brali udział przedstawiciele szkół z Portugalii, Hiszpanii, Włoch i Polski. Naszą szkołę reprezentowali tym razem: Paweł Klimaszewski – dyrektor, Dariusz Tomaszewski – wicedyrektor, Czesław Fuławka – nauczyciel przedmiotów zawodowych, Michał Cierniak – nauczyciel j. angielskiego. Na drugim spotkaniu zaprezentowano sprawozdania, przedstawiono swoje dokonania, zwiedzono dwie szkoły partnerskie w Darfo i Trescore, zapoznano się z bazą edukacyjną naszych partnerów. Szkoła w Trescore zorganizowała konferencję naukową z udziałem nauczycieli akademickich zatytułowaną „Ready To Be a Professional”. Ustalono następne zadania do wykonania i prezentacji na spotkaniu w hiszpańskiej szkole w Paiporta.

Europejskie praktyki dla uczniów ZS 1 w Lubinie

W roku szkolnym 2015/2016, w okresie od kwietnia do końca lipca zrealizowano projekt z Programu Unii Europejskiej ERASMUS +, którego celem było zorganizowanie praktyk zawodowych dla uczniów drugich i trzecich klas technikum.

organiz

Spotkanie organizacyjne dla uczestników projektu i ich rodziców

 

Przyszli technicy w zawodach: technik architektury krajobrazu, technik elektryk, technik górnik , technik informatyk, technik mechanik, technik mechatronik  zdobywali wiedzę i nowe umiejętności w trzech państwach należących do Unii Europejskiej: Irlandii, Włoszech i Niemczech. Ogółem  51 uczniów wyjechało  z nauczycielami naszej szkoły  na 3 i 4 -  tygodniowe pobyty. Przystąpiliśmy do programu idąc za potrzebami zmieniającego się wciąż w naszym regionie rynku pracy, pełnym ofert – w większości jednak skierowanych do  dobrze przygotowanych zawodowo pracowników.

przed

 Przed wyjazdem wszyscy uczestnicy projektu uczestniczyli w 30-godzinnych kursach językowych

Uczestnikom projektu  wyjazdy te  stworzyły możliwość nie tylko nabycia nowych umiejętności i doświadczeń, ale również nawiązanie kontaktów umożliwiających po ukończeniu szkoły zatrudnienie w firmach, w których odbywali praktyki. Pobyty te przyniosły również nawiązanie przyjaźni i kontaktów, które mamy nadzieję przetrwają i będą służyć wzajemnemu rozwojowi. Projekt ten to nie tylko zajęcia praktyczne, ale także poznawanie kultury i zwyczajów krajów docelowych, zdobywanie umiejętności współpracy   w    zespołach   międzynarodowych,   poznawanie   języka   potocznego i fachowego, przyzwyczajeń oraz specjalności kulinarnych,  jak też uczenie postaw i tolerancji.

 

IRLANDIA

irlandia1 irlandia2 irlandia3
irlandia4 irlandia5 irlandia6

 

IRLANDIA PÓŁNOCNA

irlaspotkanie

Irlandia Północna – spotkanie uczestników z przedstawicielami organizacji goszczącej

W terminie od 25.04. 2016 – do 26. 05.2016 wyjechało do Belfastu (Irlandia Północna) na 4 tygodniową praktykę 12 uczniów z  klas trzecich w zawodach technik elektryk i technik architektury krajobrazu. Opiekunkami tej grupy były: Pani Barbara Sikorska - nauczycielka języka angielskiego i Pani Anna Kirchner - nauczycielka języka niemieckiego.

 

 NIEMCY -  COTTBUS

W czerwcu realizowany był projekt w  Cottbus (Niemcy), na 3 tygodnie (od 05. 06. 2016 do 25.06. 2016) wyjechało 12 uczniów klas drugich w zawodach technik górnik i technik mechanik oraz dwóch opiekunów Pan Maciej Marchewka - nauczyciel przedmiotów elektrycznych i Pani Mariola Koguciak - nauczycielka języka niemieckiego.  Organizacją goszczącą była Izba Rzemieślnicza w Cottbus, którą reprezentował Pan Rene Grund - koordynator projektów międzynarodowych.
gotowi

Vattenfall – Schwarze Pumpe. Gotowi do zajęć !!!

 vattenVattenfall – Schwarze Pumpe

            

niemcy2 niemcy4
niemcy1 niemcy5 niemcy6

niemcy7

Wręczanie certyfikatów uczestnictwa                           

niemcy8

Wycieczka do Berlina

vattenfall

Vattenfall – Schwarze Pumpe

niemcy9

Zajęcia praktyczne

                     

niemcy8Wycieczka do Berlina

 przedstawSpotkanie z przedstawicielami organizacji goszczącej w siedzibie firmy Vattenfall w Cottbus

 mostCottbus – budowanie mostu przyjaźni z uczniami szkoły Th. Fontaine

 

WŁOCHY - Forli

Od 03. 07. 2016  do 31. 07.2016 - 14 uczniów  zawodach technik informatyk i technik mechatronik  wzięło udział w praktykach zawodowych w Forli (Włochy). Opiekunem grupy był Pan Stanisław Augustyniak - nauczyciel wychowania fizycznego.

wspolneWspólne zdjęcie z uczestnikami projektów z Francji i Hiszpanii

 

wlochy1Włochy – spotkanie dyrektora szkoły Pana Pawła Klimaszewskiego z uczniami i pracodawcami

 

wlochy2

 wlochy3

  

NIEMCY - BERLIN

Również w okresie wakacji na 4 tygodnie, od 03.07.2016 do 29. lipca wyjechało 13 uczniów w zawodach technik elektryk, technik mechatronik i technik informatyk do Berlina z nauczycielkami: Panią Bożeną Pahutą - szkolnym doradcą zawodowym  i Panią Mariolą Koguciak.

berlin1Berlin – Zwiedzanie Muzeum Techniki

berlin4Praktyki ucznia Piotra Kordysza w organizacji GEB

berlin5 berlin6

Praktyki  mechatroników i elektryków

berlin7 berlin8

  Spędzanie czasu wolnego wspólnie z uczestnikami projektu Erasmus+ z Chojnowa

bwojtekBerlin – Wojciech Malczewski z pracodawcą

 

Wojtek – uczeń klasy 4 g – zawód technik elektryk

„Kiedy i od kogo dowiedziałeś się o realizowanym w szkole projekcie?”

Wojtek : Na temat projektu dowiedziałem się chyba jesienią od mojej nauczycielki języka niemieckiego, potem widziałem informacje w gablotach szkolnych, moi koledzy z ZS 2 w Lubinie opowiadali mi o tych projektach, ponieważ wyjeżdżali do Portugalii, a moja mama dowiedziała się o projekcie na którymś z zebrań z rodzicami.

„Dlaczego zdecydowałeś się na udział w projekcie?”

  Wojtek: Chciałem w zasadzie „przeżyć” coś nowego, sprawdzić się językowo, ponieważ lubię uczyć się języków obcych. Chciałem też poznać  pracę elektryka w Niemczech. Oczywiście przede wszystkim liczyłem na zdobycie certyfikatu, który potwierdzi moje zdobyte tam umiejętności i pomoże w poszukiwaniu pracy, gdyż wykaże moje  doświadczenie zawodowe.

wojtek1 wojtek2

 

„Jak oceniasz te 4 tygodnie? Bo ostatecznie były wakacje, nie były zmarnowane?”

Wojtek: W żadnym wypadku, nauczyłem się  wielu rzeczy przydatnych w pracy elektryka, oprócz zakładania instalacji w skomplikowanych zakamarkach, nauczyłem się na przykład montażu żaluzji elektrycznych i potrafię je wykonać samodzielnie. Trafiłem właściwie z kolegą Damianem Wolskim, do świetnej firmy z życzliwymi nam pracownikami, którzy mimo bariery językowej potrafili wiele nas nauczyć. Wiem, że po skończeniu szkoły miałbym możliwość zatrudnienia w tej firmie. Poza tym zwiedziłem bardzo dużo i  poznałem Berlin tak dobrze, że już bym się tam nie zgubił.

„Dziękuję”.                               

                                                                      

Koordynator projektu (z ramienia szkoły): Mariola Koguciak            

 

 


e dziennik zs1
zastepstwa zs1

 


Partnerzy:

Slider

Mobile Menu